Telefoonbeantwoordservice uitbesteden aan Qudo-telefoondiensten
Ik las laatst een verhaal over een ZZP’er die geïnspireerd is geraakt door het boek van Timothy Ferris met als titel 4 Hour Work Week. Dit boek verhaalt over het opzetten van een onderneming waar je op het begin hard aan werk, maar waar je op een gegeven moment slechts nog maar 4 uur per week aan hoef te besteden om loyaal te kunnen leven. Ook een telefoonbeantwoordservice wordt in dit boek genoemd. Deze mevrouw is het opgevallen dat er wel virtual assistents worden genoemd die Engelstalig zijn, maar dat er geen assistents uit Nederland in het boek worden benoemd. Die zijn er overigens wel. Een virtual assistent kan trouwens meer dan alleen de telefoon aannemen en beantwoorden. Een assistent kan ook e-mails afhandelen, de agenda beheren, teksten verwerken, schrijven, een locatie zoeken voor je evenement, je reizen boeken, de markt onderzoeken of data invoeren.
Het voordeel van een virtual assistent is dat je nu de focus kunt leggen op je kerntaken. Als startende ondernemer heb je vaak nog niet zoveel verkeer via de telefoon. Maar dit kan al snel veranderen. En dan is het vaak te lastig om gelijk iemand in dienst te nemen, dus dan biedt een bureau met virtual assistents vaak de uitkomst.