Mijn bedrijf en waarom digitale signage interessant was

digital signage

Ik heb een klein bedrijfje, namelijk een kleine koffiebar die niet erg opvallend is, maar de koffie is echt wel goed. Ik had aldus manieren nodig om de klanten of mogelijke klanten naar mijn zaak te krijgen op een leuke, speelse manier. Zo ben ik terecht gekomen bij digitale signage.

Hoe digitale signage gebruiken?

Digitale signage is eigenlijk digitale reclame, eventueel ook interactief, zodat de klant zelf nog meer betrokken wordt.
Digitale signage is echt handig en eenvoudig in gebruik. Zo kan ik snel op de bal spelen en elke dag opnieuw een andere reclame op de schermen laten afspelen of leuke filmpjes die de klanten indirect naar mijn koffie bar kunnen leiden. Bijvoorbeeld als het goed weer is, maak ik meer reclame voor ice-koffies. Als het dan weer zeer koud is, probeer ik filmpjes af te spelen die een warme sfeer weerspiegelen en waarop verschillende koffies in de kijker worden geplaatst. Afhankelijk van de moment van het jaar, van het weer en bijvoorbeeld belangrijke gebeurtenissen of speciale promo’s worden de filmpjes die afgespeeld worden op de schermen aangepast. Ik kan ook kiezen op welk scherm in de stad welk filmpje afgespeeld wordt, afhankelijk van de plaats zijn misschien niet alle filmpjes even passend. Bijvoorbeeld in een scherm op een winkelcentrum zal er misschien niet hetzelfde beeld getoond worden als buiten op de stoep.
De partner waarmee ik samenwerkt is IP Digital. Ze bieden me een compleet platform van waarop ik al mijn advertentie-plaatsen van op afstand kan bedienen. Het is zeer gebruiksvriendelijk, dus je kan dit allemaal zelf doen en eventueel ook iedere dag of moment van de dag weer veranderen.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter