Manieren om uw e-commerce contentmarketingstrategie te upgraden

Een van de beste manieren voor e-commercebedrijven om hun zakelijke aanwezigheid te vergroten, is via zoekmachinemarketing content. Ongeveer 92% van de bedrijven beschouwt inhoud als hun bedrijfsmiddel. Het is geen wonder dat zoekmachinemarketing content tot drie keer meer ROI kan bieden in vergelijking met betaalde zoekresultaten. Een meerderheid van de e-commercebedrijven faalt echter in contentmarketing. Dit zijn de zeven belangrijkste manieren om jouw zoekmachine marketing strategie voor e-commerce te upgraden.

Gebruik de meest populaire inhoudsformaten

De eenvoudigste manier om het succes van e-commerce zoekmachine marketing content te identificeren, is door de betrokkenheid van gebruikers te meten. Ieder mens denkt anders. Daarom moet je verschillende inhoudsformaten maken voor de verschillende behoeften van de gebruikers. Van de onderstaande inhoudsindelingen is bewezen dat ze het meest succesvol zijn bij het vergroten van de gebruikersbetrokkenheid:

Blogposts: Bedrijven die regelmatig bloggen, genereren 67% meer leads. Maak relevante, boeiende en uitgebreide blogposts door je te richten op long-tail zoekwoorden die exact overeenkomen met de intentie van de gebruiker.

Video’s: 82% van al het internetverkeer zal in 2022 bestaan ​​uit video’s. Daarom zal tekstgebaseerd bloggen langzaamaan worden vervangen door tekst + video-bloggen. Maak video’s voor elk blogbericht en maak transcripties voor elke video.

Onderzoeksartikelen: inhoud met betrekking tot origineel onderzoek dat nieuwe en bruikbare inzichten biedt voor het publiek, is het meest met elkaar verbonden. Voer onderzoek uit door enquêtes in te vullen of tests uit te voeren en deel de resultaten met jouw publiek.

Afbeeldingen en infographics: mensen delen zelden bloginhoud zonder afbeeldingen. De omvang van de opdracht is ook beperkt. Daarom moet je altijd hoogwaardige en aangepaste afbeeldingen voor jouw blog maken. Content met afbeeldingen wordt 97% meer bekeken. Evenzo zijn infographics een geweldige inhoudskeuze omdat ze op een gemakkelijk te begrijpen manier zware onderwerpen behandelen. Mensen delen ze op sociale media, wat leidt tot een hoge betrokkenheid.

Webinars: Het gemiddelde registratienummer van een webinar is ongeveer 260. je kunt webinars houden door populaire influencers in jouw niche uit te nodigen om de stroom van registraties te vergroten. Webinars zijn leerzaam en helpen kijkers om te zetten in klanten.

Lijsten: mensen houden van lijsten. Maak lijstjes zoals top 10 of beste manieren en deel ze op sociale media. Listicles zijn psychologisch verleidelijk omdat het de informatie in verschillende punten samenvat.

Om een ​​idee te hebben over het beste inhoudsformaat voor jouw website, kun je de hulp inroepen van Google Analytics. Hier is een gids om GA toe te voegen aan jouw WordPress-blog. Na installatie kun je het verkeer, het bouncepercentage en de tijd op de toppagina’s van uw site volgen. De informatie die door Google Analytics wordt verstrekt, kan worden gebruikt om de inhoud op jouw site te identificeren en te optimaliseren.