Adverteren op LinkedIn doe je zo
Adverteren op LinkedIn is een goede manier om leads te genereren voor je bedrijf. Door een leadgeneratie strategie op te stellen, kun je leads op de juiste manier genereren en converteren tot klanten. Maar hoe werkt adverteren op LinkedIn nu precies? Je leest het hier!
Adverteren op LinkedIn
Wist je dat LinkedIn meer dan 575 miljoen gebruikers heeft? Het is dan ook geen verrassing meer dat het een perfect platform is om leads te genereren. Maar ook voor het opbouwen van naamsbekendheid, opbouwen van relaties en directe verkoop is LinkedIn een perfect platform. Om maximaal te profiteren van LinkedIn, dien je jouw profiel en dat van je bedrijf te optimaliseren. Denk aan goede content en SEO om bezoekers aan te trekken en te converteren.
Met adverteren op LinkedIn kun je content gericht promoten. Je kunt ook organische verkeer genereren via LinkedIn, maar daarbij maak je niet gebruik van de voordelen van gerichte advertenties. Met adverteren kun je namelijk gericht berichten sturen via InMail en tekstadvertenties verspreiden. De advertenties zijn eenvoudig op te zetten via het platform. Hier kun je ook gelijk je budget, campagnetijd en doelgroep samenstellen. De kosten hangen af van hoeveel concurrentie je hebt. Zo kan een klik je 50 cent kosten. Maar kan het ook zo zijn dat je zo’n vijf euro moet betalen. Het is dus volledig afhankelijk van de mate van concurrentie die dezelfde doelgroep heeft als dat jij hebt. Wees je er wel van bewust dat je voldoende kennis moet hebben om hiermee te starten. Want wanneer je het op de verkeerde manier doet, kun je zo veel geld kwijtraken aan foute advertenties.