Voetbal op Instagram
Een sport wat al heel lang bestaat en waarschijnlijk ook nooit zal verdwijnen; voetbal. Een sport die zich in de laatste jaren erg heeft ontwikkeld niet alleen in de sport zelf maar ook aan de marketing. Waarbij er steeds geavanceerde stadions en nieuwe technologieën worden toegepast, komt de marketing nu ook steeds meer naar voren. Voetballers die door reclames of teksten astronomische bedragen verdienen door hun naamsbekendheid. Hoe kun je er nou voor zorgen dat voetbal en voetballers steeds bekender worden en de marketing hiervoor toeneemt? Juist, Instagram!
Waarom Instagram?
Instagram is een platform die tegenwoordig heel erg in trek is. Mensen kunnen foto’s en video’s delen, deze vervolgens liken of naar elkaar doorsturen. Miljoenen mensen maken hier momenteel dagelijks gebruik van. Het is dus een platform wat voor het hele voetbal als springplank gebruikt kan worden. Denk hierbij aan de naamsbekendheid van spelers, clubs maar ook aan toevoegingen die mensen leren kennen en ook gaan herkennen. Denk hierbij aan een presentatie van een speler, die door miljoenen mensen wordt gezien, de bekendheid wordt voor alle partijen groter door een simpele foto of video. Het zal ertoe leiden dat meer mensen het account van de club gaan volgen en dit kan leiden tot een omzetstijging door bijvoorbeeld de shirtverkoop.
Waarom Chatkracht?
Chatkracht dient in dit geval niet als marketeer. Het is namelijk een ondersteunende klantenservice die wordt aangeboden. Denk hierbij aan informatievoorziening aan mensen. Mensen stellen verschillende vragen die de chatspecialisten door opgedane kennis kunnen beantwoorden. Het is dus dat taken worden uitbesteed aan Chatkracht en dit zorgt voor een ontnemende last voor het bedrijf. Ook kunnen de specialisten zorgen voor het onderhoud, het zou in dit geval niet gaan om onderhoud van miljoenen volgers maar om service hiervan. Het is dus belangrijk dat er genoeg kennis vergaard wordt die specialisten kunnen uitwisselen.